Pürel Junior (Docteur Renaud)

14 Ekim 2009 Çarşamba

Pürel’i, 2008 yılında Ankara’da 1 hafta su kesintisi olduğu ve benim o zamanlar hamile olduğum dönemde keşfetmiştim. Sonra eşimin askerdeyken kurtarıcısı olmuştu. Şimdi ise özellikle Pürel Junior, dışarı çıktığımızda, su sabun bulamadığım zamanlarda, oğlumun el dezenfeksiyonu için bir kurtarıcı. İçerdiği %96’lık alkol oranı beni biraz düşündürse de, dezenfeksiyonun, susuz-sabunsuz şekilde, daha düşük oranlarda olamayacağı ve gün içinde kullanımını çok abartmamak kaydıyla uygun görüyorum.

Pürel Junior’ın içeriğinden bahsetmek gerekirse (zararlı olabilecek maddelerin açıklamalarını yazdım);
Isopropyl Myristate: Tende nemlendirici, kayganlaştırıcı hissi veren, deri tarafından hemen emilen ve bakteriyel oluşumu engelleyen bir madde. Fazla miktarı elbette sakıncalı. (Özellikle solumak ve göze temasından kaçınılmalı.)
Propylen Glycol: Ciltte tahrişe neden olan ve bazı durumlarda alerjiye de sebep olan petrol türevi bir madde.
Glycerin, Isopropyl Alcohol

Bu maddelerin hemen hepsi zaten kendi günlük bakımımızda da, çocuklarımızda da kullandığımız şampuandan tutun, kremlere kadar her türlü üründe olan maddeler. Ve içerik oranları çok düşük olduğu için –dediğim gibi kullanımını abartmamak kaydıyla- herhangi bir zararı olacak maddeler değil. En azından ben şahsen, doğal yollarla hijyen sağlayamadığım zaman ve mekanlarda kullanımını, mikrop kapıp hasta olmaya yeğliyorum.. Çantamda her zaman bir adet taşırım..

4 yorum:

Iraz dedi ki...

Ben de İstanbul da çok kullandım, Adana' da neden bulamıyorum acaba :((

Bu arada ben sana ödül verdim :)) Son yazımda..

Burcu dedi ki...

Irazcım, ödül için çok teşekkürler fakat bu blog çok yazarlı bir blog, sadece bana ait bir blog değil :) Keşke böyle bir blog yaratma fikri benden çıkmış olsaydı ama ben bu çok yazarlı blogda yazan annelerden sadece biriyim.. Yani ödülü verirken yazmış olduğun "bebeğine süper şeyler alan güzel insan, paylaşımcı anne" sıfatı hepimizin :) Çok teşekkürler... Sevgiler..

MELİSANIN HATIRALARI dedi ki...

Burcu merhaba pürel ile ilgili birşey sorucam ben heryerde bulamıyorum.nerelerde daha çok satılıyor/bulunuyor?eczaneden mi alıyorsun?

Burcu dedi ki...

Evet ben eczanelerden alıyorum Meral, büyük eczanelerde oluyor, küçüklerin bazılarında..

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP