Mozaik Çivi

25 Ağustos 2009 Salı


Çocukların en çok sevdiği materyallerden birisi olan plastik çiviler 15 ay ve üstü çocuklar için çok uygun olan bir eğitim materyali. 15 aydan daha büyük yaşlara (4-5 yaş) kadar kullanılabilir.
Piyasada mozaik çiviler diye geçer. Küçük, orta ve büyük boyu olmak üzere boyları vardır. Karesi, yuvarlağı, harflisi olmak üzere benim bildiğim çeşitleri vardır. 15 ay civarı bebişler için büyük ve orta boyu uygundur(yuvarlak olanların tabii). Diğerlerinin boy özelliği yok. Ben en çok yuvarlak olanları seviyorum.
Plastik çivilerin beyaz delikli tablaya takılması şeklinde oynanır. Çocukların ince-motor becerilerini, bilişşel gelişimlerini, sosyal-duygusal gelişimlerini (sıra alma, bekleme becerileri) ve yaratıcılıklarını destekler. Küçük yaştaki bebişler sadece yan yana, yukarıdan aşağı veya rastgele dizebilirler. Büyüdükçe şekiller oluşturabilirler.
İyi oyunlar....

4 yorum:

sule_bilge dedi ki...

güzelmiş.tam da kızımın ayına uygun.
teşekkürler.

füsfüs dedi ki...

biz çocukken sanırım vardı bu oyuncaktan, abimle oynardık
büyüklerinden bulursam alayım kızıma
teşekkürler

Ezel Kızın Odası dedi ki...

benim de vardı bu oyuncaktaaannn o kadar çok severdim ki :)

annelili dedi ki...

Çok beğendim ben de kızıma almayı planlıyorum...

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP